A Nagybecskereki Nikola Tesla Villamossági és Építészeti Középiskola tanulói és tanárai

Kirándulás az Anyaországba a Határtalanul! program által

A nagybecskereki Nikola Tesla Villamossági és Építészeti Középiskola tanulói és tanárai május 30-tól június 2-ig egy gyönyörű magyarországi kiránduláson vettek részt. A Határtalanul! programnak köszönve a polgári BSZC József Attila Gimnáziuma, Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája és iskolánk partneriskolákként működtek együtt. Április folyamán a polgári iskola tanulói és tanárai voltak nálunk vendégségben, utána pedig mi mentünk hozzájuk.
A kirándulás nagyon élvezetes volt. Az első napon szivélyes fogadtatásban volt részünk a polgári iskolában. Utána a Tiszalöki Vízierőművet tekintettük meg, ahol üzemlátogatáson vettünk részt. Visszatérve Polgárra megtekintettük a Kálváriát, és a katolikus templomot, ahol a helybeli plébános úr fogadott minket, s tiszteletünkre elhangzott a Himnusz is.
A második napot Debrecen felfedezésével kezdtünk. A gyerekek csapatokba szerveződve kellett megkeressék a város nevezetességeit. A játék után megtekintettük a Déri Múzeumot, a Magyari Ferenc Emlékházat, és a Debreceni Egyetem főépületét. Végül sétáltunk egyet a Nagyerdőn.
Harmadnap Szilvásváradon voltunk. Kisvasúttal mentünk a Szalajka völgybe, ahol megcsodáltuk a Fátyol- vízesést. Felmentünk az ősember barlanghoz. Majd egy kellemes pihenés után sétáltunk visszafelé a völgyből. Felkerestük a Szabadtéri Erdei Múzeumot, ahol a fákról és a favágásról tudhadtunk meg sok mindent. Aznap még a Lipicai Lótörténeti kiállítást is megtekinthettük.
Utolsó nap reggelén Mezőkövesdre utazunk, ahol a matyók életével ismerkedünk meg. Megtekintettük a Matyó Múzeumot, majd a Hadas városrészt, ahol bútorfestéssel, mézeskalács készítéssel, fazekassággal ismerkedtünk meg. A Mezőgazdasági Gépmúzeumban viszont végigtekintettük a gépek fejlődését, s megláthattuk, hogy hogyan működött egy 1904-as évi traktor. Kora délután a két iskola tanulói és tanárai búcsút vettek egymástól, majd hazaindultunk.
A kirándulás mindkét iskola számára feledhetetlen volt. Egy életre szóló barátságok és élmények alakultak ki.