Leánytábort szerveztek Nagybecskereken

Kánai menyegzőt ültünk a lehetőségek táborában

Az első napot az ismerkedésre szántuk, ezért amikor mindenki megérkezett néhány ismerkedős játékkal kezdtünk, valamint táncokkal, majd ismertettük a lányokkal azt, hogy mit fogunk csinálni az elkövetkező napokban és azt is elmondtuk, hogy a tábor idei témája a kánai menyegző lesz. Vacsora után megismerkedtünk a várossal és közben énekeltünk, amit nagyon élveztek. Aznap, amikor haza értünk egy gyors zuhanyzás után még megnézünk egy rövid kis videót is, amiben a gyerekek játszották el a kánai menyegzőn történt eseményeket.
Másnap reggeli tornával indult a nap, majd csoportokra osztottuk a lányokat és a kánai menyegzővel kapcsolatos feladatokat adtunk mindegyik csoportnak, amivel a tábor ideje alatt kellett elkészülniük. A feladat kiosztása után kaptak egy kis időt, hogy átgondolják, átbeszéljék, és esetleg tanácsot kérjenek a feladatok kapcsán, majd a napot műhelymunkával folytattuk. Az előbb említett csoportok szerint osztottuk be a lányokat. Voltak, akik bábot készítettek és voltak olyanok is, akik a süti sütésben próbálták ki magukat, de olyanok is voltak, akik az ebéd elkészítésében segítettek. A délután folyamán cseréltek, és akik eddig a konyhában sürögtek forogtak most az udvaron mutatták be kreativitásukat bábkészítés közben, a délelőtt bábkészítős csoport tagjai pedig a konyhában sütöttek egy kis desszertet a tábornak. A műhelymunkák után mindenki bemutatta, mit készített. A bábosok előadást mutattak be az újonnan elkészült bábokkal – két fajta előadást láthattunk két bábtípussal. Az egyik kézre húzható báb volt, ezekkel a kánai menyegzőt adták elő; a másik bábokkal pedig a róka és a holló történetét mutatták be. A sütisek pedig megetették a tábort nagyon finom csoki golyókkal és kis kiflikkel. Ezek után szentmisén vettünk részt majd hazaérve vacsoráztunk. Akkor elmondtuk a másnapi programot, elmondtuk az evés utáni imát és néhány segítőkész lánnyal együtt elmosogattunk.
Következő nap zarándokolni indultunk. Reggeli után szétosztottuk az uticsomagokat majd útba vettük első megállónkat, Töröktopolyát. Itt egy szentmisén vettünk részt, utána pedig megtudhattuk azt is, ez egy Mária kegyhely. Következő megállónk az aracsi pusztatemplom volt. Itt a táborozók meghallgathatták az aracsi pusztatemplom legendáját, majd ők maguk is hozzájárulhattak a templom újjáépítéséhez azzal, hogy mind egy-egy kőre ráztak valamit, majd elrejtették a templomban. Ez után Törökbecsére indultunk ahol nagyon finom ebéddel vártak minket. Miután megtöltöttük a hasunkat, hajózással és kis játékkal folytattuk a napot. A csoportot most kettéosztottuk. Egyik fele a hajóra ment, a másik pedig a szárazon maradt játszani, majd kb. egy óra múlva cseréltünk. A vízen egy kicsit lehetett pihenni, nézelődni, élvezni a természetet. A szárazon pedig különböző játékokkal ütöttük el az időt, ilyen volt a pl. a számháború, Gufi. Törökbecse után haza indultunk, ahol még este megnéztünk egy jó kis filmet és mindenki aludni ment ez a fárasztó nap után.
A következő napon reggeli után ugyan úgy, ahogy a többi napon is pontoztuk a gyerekek szobáit. Pontozás és ebéd között újra szentmisén vettünk részt, de most a kollégium kápolnájában. Délután újra műhelymunkák voltak, ahol lehetett virágkosarat, pattogatott kukoricából készült fejdíszt, különböző karkötőket, képeslapokat, meghívókat és papírvirágokat készíteni. Délután bemutatták a kidolgozott feladatotokat, melyeket második napon kaptak. Voltak, akik a menyegzőn megjelenő öltözetet mutatták be és voltak, akik táncokat. Majd „Ki mit tud?” volt, ahol szintén mindenki fellépett. Volt, aki verselt, táncolt és énekelt. A végén pedig kiosztottuk a díjakat a szobákra és a táborban megélt példás keresztény magatartásért. Ezek után még egy kicsit buliztunk, ittunk, ettünk aztán pedig elmentünk aludni.
Másnap reggeli után összecsomagoltak majd lassan haza indultak. A tábor folyamán a lányok nagyon jól érezték magukat, sok új ismeretre tettek szert és sok új barátot szereztek.